naprawa palników olejowych


Jak rozpocząć sezon grzewczy?

Rozpoczęcie sezonu grzewczego jest bardzo trudne dla wielu osób. Jak się okazuje, to właśnie po długim czasie przestoju w pracy pieców różnego typu może być potrzebna jakaś naprawa czy wymiana elementów. Dlatego też przed przystąpieniem do regularnego ogrzewania naszego domu warto zamówić serwis urządzeń grzewczych i sprawdzić wszystkie elementy instalacji centralnego ogrzewania. Dzięki temu możemy mieć pewność, że instalacja będzie działała prawidłowo, a my będziemy mogli cieszyć się ciepłem we wszystkich użytkowanych pomieszczeniach. Chociaż na rynku pojawiają się coraz to nowe osiągnięcia techniki, to jednak nawet, gdy jesteśmy posiadaczami nowego sprzętu warto przeglądać go regularnie.


Rodzaje grzejników

Rodzaje grzejników
Grzejniki gazowe

Czerpią energię z gazu. Stosowane są rzadko.

Wady i zalety:

Znikome zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz budynku.
Dosyć wysoki koszt ogrzewania (ale niższy niż elektryczne).
Konieczność zapewnienia ciągu kominowego spalinowego.
Wysoki komfort użytkowania.
Możliwość szybkiego włączenia lub wyłączenia o dowolnej porze.

Grzejniki gazowe metalowe (żeliwne, lub z innego metalu)

Wady i zalety:

Silne nagrzewanie się powierzchni grzejnika (możliwość poparzenia).
Szybkie stygnięcie po zgaszeniu gazu.
Szybkie nagrzewanie się pomieszczeń.
Nierówna temperatura w pomieszczeniu (przy grzejniku upał, z dala ? chłód).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie


Innym sposobem ogrzewania

naprawa palników olejowych

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 25-04-2019 10:14